Յանոշ Պիլինսկի / Janos Pilinszky















AGONIA CHRISTIANA

Իր գետերով, զեփյուռներով
հեռու է դեռ այգի պահը:
Հագնվում եմ՝ բաճկոն, տաբատ:
Եվ ես ինքս եմ կոճկում մահս:

ՁԿՆԵՐ ՈՒՌԿԱՆՈՒՄ

Աստղե ուռկանում թպրտում ենք մենք՝
ափ քաշված ձկներ,
բացուխուփվում են, չոր տիեզերքն հափռում
բերանները մեր:
Եվ շշնջոցով մեզ զուր է կանչում
տարրը կորուսյալ,
շնչահեղձ պիտի խճերի միջև,
քարերի սուրսայր
իրար հակառակ ապրենք ու մեռնենք:
Սրտներս են դողում:
Խլվլոցներս մեր եղբայրներին
նեղում են, խեղում:
Նույնիսկ արձագանք չունեն ճղճղան
խոսքներս պատիր,-
մեր ջարդվել, կռվելն անմտություն է,
բայց և՝ պարտադիր:
Պատժվում ենք մենք, սակայն պատիժը
հատուցում չէ դեռ,
ոչ մի տառապանք մեզ դուրս չի կորզի
դժողքներից մեր:
Հսկա ուռկանում թպրտում ենք, և
գիշերը գուցե
մեզ հսկայական ինչ-որ ձկնորսի
ճաշին մատուցեն:

ԿՈՐՈՒՍՅԱԼ ՈՐԴՈՒ ՈՐՈՆՈՒՄԸ

Այստեղ էր ապրում անկասկած:
Տենո՞ւմ ես: Տեսնո՛ւմ եմ:
Մեր որդի՛ն:
Նստի՛ր լուսամուտի գոգին, դիտի՛ր տները,
ապա՝ սենյակը, պատերը,
սառցե արյունիցս էլ սառը
խոհանոցը, լվացարանը:
Իսկ հիմա՝ տուն գնանք:

ԱՆԱՍՆԱԽԱՐԱՆ

1
Չկա մի խորան,
որին արժանի չլինեմ:

Լավ կլիներ անցնեի մահվան
ճերմակեցրած շեմը:

Լավ է այն ամենը, ինչին արժանացել ենք:

2
Աշխարհի ափի մեջ խփված մեխ՝
մեռելի պես գունատ եմ,
արնաթաթախ:

ՎԹԱՐ

Թռչուններն արնոտում են երկինքը,
երեխաների ու գնչուների քայլերն են
ծակծկում սերենադից ավելի կուսական
կարծր ձյունը: Սակայն սա է գեղեցիկը, սա է
սքանչելիորեն պատահած
հավերժական վթարը:

ԴԱՀԻՃԻ ՍԵՆՅԱԿԸ

Սալի հոտ: Արագլախոտի հոտ:
Ծովը երբեք չես տեսնի դահիճի սենյակի պատուհանից:
Ծովն՝ աստծուն է,
և պատուհանը փակ է:

Ինչքա՜ն տարբեր է կառափնարանի բույրը,
և գառը, երբ նրան տանելու են գալիս:






















ՄԻԱԿ ԸՆԹԵՐՑԱՆՈՒԹՅՈՒՆՍ

Աստվածների խունցած հյուրասրահը,
խախուտ աթոռակներն ու
կոտրած ոտքերով աթոռներին տեղադրված
շարժումները,
սաղարթի և տեղատարափի ու քամու
նվագախումբը,
աստվածների և մեր միջև թուլացող
թելի ուղղությունն եմ կարդում՝
առանց լուծման պատվախնդրության ու
պատասխանի,
որպես առաջին
ու վերջին,
միակ ընթերցանությունս:

ՈՒՂՂԱԳԻԾ ԼԱԲԻՐԻՆԹՈՍ

Ինչպիսի՞ն կլինի վերադարձի թռիչքը,
որի մասին միայն նմանություններն են խոսում՝
այնպիսիք, ինչպես՝ զոհասեղանն է, սրբավայրը,
ձեռքսեղմումը, վերադարձը, գրկախառնությունը,
խոտերի մեջ, ծառերի տակ բացված սեղանը,
ուր չկա առաջին և վերջին հյուր.
ի վերջո, ինչպիսի՞ն, ինչպիսի՞ն կլինի
այս բաց թևերով վերըթաց գահավիժումը,
հետադարձ անկումը կիզակետի բոցկլտացող
ընդհանուր բնի մեջ,- չգիտեմ,
և այնուհանդերձ, թե մի բան գիտեմ,
այս եռուն միջանցքն է,
նետի պես ուղիղ լաբիրինթոսը,
որում ավելի հաստատ և ավելի հաստատ
և գնալով ազատ է այն փաստը, որ թռչում ենք:

ԱՆԿԱՏԱՐ ԴԵՐԲԱՅ

Դեռ կարելի է բացել:
Եվ կարելի է փակել:
Դեռ կարելի է կապել:
Եվ կարելի է կտրել:
Դեռ կարելի է ծնել:
Եվ կարելի է թաղել:

Ց'ՄԱՀ

Մահճակալն ընդհանուր է:
Բարձը՝ ոչ:

ԱՌ Ս.Վ.

Վիճակվե՞ց քեզ ողորմությունն ի վերջո:
Թե՞ նույնքան մենակ մնացիր,
որքան այն մարդը, ով երեկ-
կամ այն մանչուկը, որն այսօր-
մի խոսքով, ինչպես բոլոր այն արարածները,
որոնց համար աշխարհը
այլ բան չէ, քան՝ իրեղեն ապացույց:

ՓԱԿԱԳԾԵՐԻ ՄԵՋ

Հայրի՛կ, մահացել ես:
Մայրի՛կ, մեռած ես:
Ինձ ևս ուսուցանեք մեռնել,
ինչպես որ խոսել, քայլել եմ սովորել
երբևէ: (Կարծեմ, ձեզանից):

հունգարերենից թարգմանեց Վահրամ Մարտիրոսյանը