*
Գիշերվա ժամը երեքն է: Ես ընկալում եմ վայրկյանը, այնուհետև՝
մյուսը. ես յուրաքանչյուր րոպեի վերջնահաշվարկն եմ կազմում:
Ինչի՞ համար: Որորվհետև ծնվել եմ:
Արթնության հատուկ տեսակ կա, որը ստիպում է կասկածի
տակ առնել ծնվելու իմաստը:
*
Մանկությունից ի վեր ես ընկալում էի ժամերի հոսքը,
ժամերի, որ անկախ էին ցանկացած հարաբերությունից, գործողությունից, իրադարձությունից:
Ես հետևում էի ժամանակի անջատմանը նրանից, ինչը ժամանակը չէր, նրա ինքնուրույն գոյությանը,
նրա առանձնահատուկ կարգավիճակին, նրա տիրապետությանը, նրա բռնակալությանը: Ես շատ հստակորեն
հիշում եմ (ավելի հստակ հնարավոր չէ) այն հետկեսօրը, երբ առաջին անգամ, դատարկ տիեզերքին
դեմ-հանդիման, ես ընդամենը վայրկյանների խուճապահար վազք էի, վայրկյանների, որ հրաժարվում
էին այլևս իրականացնել իրենց գործառույթը: Ժամանակն անջատվում էր գոյից ի վնաս ինձ:
*
Ողջ
լինել. ինձ հանկարծ ապշեցնում է այս արտահայտության տարօրինակությունը: Այն, ասես,
ոչ մեկին չվերաբերի:
*
Անհիշելի
ժամանակներից ի վեր մարդիկ մեռնում են. կենդանի էակը պիտի որ մեռնելու սովորություն
ձեռք բերած լինի: Առանց դրա անհնար կլիներ բացատրել, թե ինչու միջատից սկսած մինչև
կրծողները ու մարդն ինքը կարողանում են մի քանի չեմուչումից հետո այսքան արժանապատվորեն
սատկել:
*
«… Բայց Էլոհիմը+ գիտե, որ այն օրը, երբ
դուք դրանից կուտեք, ձեր աչքերը կբացվեն»:
Աչքերը հազիվ էին բացվել, երբ ողբերգությունը սկսվեց:
Նայել՝ առանց հասկանալու. սա է դրախտը: Դժոխքն ուրեմն այն տեղն է ուր հասկանում են,
ուր չափից շատ են հասկանում:
+Էլոհիմ-Աստված (եբրայերեն)
*
-Դուք ի՞նչ եք անում առավոտից իրիկուն:
-Ես դիմանում եմ ինձ:
*
Ստեղծագործությունը գոյություն ունի միայն այն դեպքում,
երբ նախապատրաստվել է ստվերում՝ նույն ուշադրությամբ և խնամքով, որով մարդասպանը մոտենում
է իր հասանելիք մասին: Երկու դեպքում էլ առաջնայինը հարված հասցնելու մասն է:
*
Վայրագություն կա բոլոր վիճակներում, բացի ուրախությունից:
Schadenfreude բառը, որ «չար ուրախություն» է նշանակում անիմաստություն է: Չար բան անելը հաճույք
է, ոչ թե՝ ուրախություն: Ուրախությունը՝ միակ ճշմարիտ հաղթանակը աշխարհի նկատմամբ մաքուր
է իր էության մեջ: Այն ուրեմն չի կարող հանգեցվել հաճույքին, որը միշտ կասկածելի է՝ և՛ ինքը, և՛ իր դրսևորումները:
*
Որպես
օրանգուտան, մարդը ծեր է, բայց որպես պատմական օրանգուտան հավանաբար նոր երևույթ է.
դուրսպրծուկ է, որը ժամանակ չի ունեցել սովորելու, թե ինչպես պետք է ինքն իրեն պահել
կյանքում:
*
«Ճշմարտությունը թաքնվում է նրանից, ում հոգին լի է
ցանկությամբ և ատելությամբ» (Բուդդա):
…Այսինքն՝ ցանկացած ապրողից:
*
Որևէ գերեզմանի առաջ «խաղ», «խաբեություն», «կատակ», «երազ» բառերն ուղղակի պարտադիր են: Անհնար է մտածել, թե գոյություն ունենենալը լուրջ
երևույթ է: Ամենասկզբում, ամենահիմքում ընկած է ինչ-որ մեքենայության հավատի զգացողությունը:
Մարդիկ պիտի գերեզմանների ճակատին գրեն. «Ոչինչ ողբերգական չէ: Ամեն ինչ իրական է»:
*
Ազատ է նա, ով ըմբռնել է բոլոր տեսակետների դատարկությունը,
և ազատագրված է նա, ով դրանից եզրակացություն է արել:
*
Ինքնասպան լինել, որովհետև այն ես, ինչ կաս. այո,
բայց ոչ նրա համար, որ ամբողջ աշխարհը թքում է երեսիդ:
*
Գիրքը հետաձգված ինքնասպանություն է:
*
Արևմուտքը՝ փտվածք, որից լավ հոտ է գալիս՝ օծանված
դիակ:
*
Ի՞նչ իմաստ ունի երկար-բարակ խոսել այն մասին, ինչը բացառում է մեկնաբանությունը: Մեկնաբանված տեքստն այլևս տեքստ չէ: Մենք ապրում են ինչ-որ գաղափարի հետ, դա չենք մասնատում, մենք պայքարում ենք դրա դեմ, ոչ թե նկարագրում դրա փուլերը: Փիլիսոփայության պատմությունը փիլիսոփայության ժխտումն է:
*
*
Դրախտն այն վայրն էր, ուր ամեն ինչ գիտեին, բայց չէին բացատրում: Տիեզերքը՝ մեղքից առաջ, մակնաբանությունից առաջ:
*
Միստիկները և նրանց «երկերի լիակատար ժողովածուները»: Երբ Աստծուն ես դիմում՝ միայն ու միայն Աստծուն, ինչպես որ նրանք էին պնդում, պիտի զերծ մնաս գրելուց: Աստված չի կարդում…
*
Իդեալական էա՞կը: Հումորից ավերված հրեշտակը:
*
Աստված է, նույնիսկ եթե չէ:
*
«Ինձանից հետո՝ թեկուզ ջրհեղեղ». սա մեզանից յուրաքանչյուրի չխոստովանած նշանաբանն է: Եթե ընդունում ենք, թե մյուսները կարող են մեզանից երկար ապրել, դա անում ենք միակ հույսով, թե նրանք կպատժվեն դրա համար:
*
Ավելի կեղծ դիրքորոշում չկա, քան հասկանալ և շարունակել ողջ մնալ:
*
Ոչ ոք այս աշխարհն ավելի չի սիրել, քան ես, այնինչ՝ եթե այն մատուցեին ինձ սկուտեղի վրա, նույնիսկ մանուկ հասակում կբղավեի. «Ուշ է, չափազանց ուշ»:
*
Միստիկները և նրանց «երկերի լիակատար ժողովածուները»: Երբ Աստծուն ես դիմում՝ միայն ու միայն Աստծուն, ինչպես որ նրանք էին պնդում, պիտի զերծ մնաս գրելուց: Աստված չի կարդում…
*
Իդեալական էա՞կը: Հումորից ավերված հրեշտակը:
*
Աստված է, նույնիսկ եթե չէ:
*
«Ինձանից հետո՝ թեկուզ ջրհեղեղ». սա մեզանից յուրաքանչյուրի չխոստովանած նշանաբանն է: Եթե ընդունում ենք, թե մյուսները կարող են մեզանից երկար ապրել, դա անում ենք միակ հույսով, թե նրանք կպատժվեն դրա համար:
*
Ավելի կեղծ դիրքորոշում չկա, քան հասկանալ և շարունակել ողջ մնալ:
*
Ոչ ոք այս աշխարհն ավելի չի սիրել, քան ես, այնինչ՝ եթե այն մատուցեին ինձ սկուտեղի վրա, նույնիսկ մանուկ հասակում կբղավեի. «Ուշ է, չափազանց ուշ»:
Թարգմանությունը՝ Նունե Աբրահամյանի