Թոնի Քուրթիս Tony Curtis



















Խաղեր դստրիս հետ

Գարնան առաջին պարզկա երեկոյի մեջ
Ալպիական բողբոջներ և ծիլեր են փթթում պարտեզում:
Այս տարի ես գրկում եմ նրան ու զգում, որ դստրիկս մեծացել է.
նա ուժով առաջ է մղում ճոճանակն, ու
ես իմ թիկունքին զգում եմ, թե ինչպես է
ոտքի մի հպումով նա ճախրում ծիածանի մեջ:
Մեզնից աջ ու ձախ կանգնած մեր մայրերը
Ընկնում են ապահով ճախրի միջանցքներում:

Մեր խաղը բացահայտել է առավել խստաբարո երիտասարդ կնոջ զարմանքը,
խոստումը, որ ձմեռը թաքցրել էր իր վերարկուի տակ:
Ես առաջ եմ մղում ճոճանակն, 
ու նա ճեղքում է երկինքը, ամեն
ճոճքի հետ նա մերձենում է սահմանին, ուր
իմ ոտնաթաթերը չեն կարող հասնել:


Հեռացում

Ծառերը թափահարում են իրենց ձյունը,
ինչպես շունն իրեն թափ կտար քո պատուհանի մոտ:

Աշխարհը բույս է և կենդանի
Այն հալվում է, այն մահանում, այն ընկնում է:

Եվ մենք արվեստ ենք ստեղծում դրանից:
Այս չոր դարչնագույն սեզերը ձյան մեջ՝

ամառվա Աննա թագուհու ժանյակը որպես,
ծեր կանայք փռում էին իրենց ոսկորները
ճերմակ սավանի վրա:

Քամու պոռթկում,
մի ձեռք սրբում է ձյունի փոշին սոճիների վրայից:

Նա փոշոտում է դաշտերը, մթնոլորտի մեջ
վերածվում շնչի: Հեռացումի

տրամադրություն:


Երկրորդ խաղակես

Երեք-զրո... ներքև...
երկրորդ խաղակեսին
քամի է փչում
մեր դեմքերին:

Այս գնդակին հազիվ թե
ձեռք դիպած լինի.
մենք անընդհատ 
հարվածում էինք
ոտքով:

Տաք, շատլանդական օղի՝
ցուրտ, հարմարավետ հյուղակում:
Լեզվիդ վրա քաղցրանում է
Թթու ավարտը սեզոնի:

Հայրս լիներ,
կոգևորվեր ու կոգևորվեր,
ու մեզ կստիպեր հավատալ
այս խաղին:

Հաջորդ տարի, որդի՛ս,
բավականին մեծացած,
դու իմ գիրկը կգաս,
մենք կգրկախառնվենք:

Մեզ կկլանի հիմշտոցը ամբոխի:
Ես կսովորեմ պակասեցնել իմ իշխանությունը:
Ավելի ուշ, իրարից հեռու քշված, 
մենք կնետվենք փողոց:

















Մայրիկի երկրորդ անկումը

Այս երեկո ես օգնում եմ նրան
գիշերային գուլպաները հագնելիս.
նրա ոտքերը բարձր են, հասունացած,
ինչպես թթխմորով թխված հաց:

Նա իր կոշտացած հանգույցներն է օգտագործում,
այն անկողնուց կապելու
և ոտքերը դրանց մեջ կախելու համար:

Ավելի ուշ, երբ ես անջատում եմ սրահի լույսը,
նա պառկած է՝ բարձին ապավինած,
գրադարանի գիրքը վայր ընկած նրա ձեռքից՝
ներսի կողմը՝ մահճակալի ծածկոցին:

Նրա բերանը բաց է, ատամները դուրս ցցված.
մայրս մահացած է ձևանում:

Կրիա

Նրանք քեզ կրիա գնեցին, և ամեն աշուն քո հայրը նրան իր ձմեռային ծղոտե արկղով վռնդում էր տան ձեղնահարկը: Մի տարի ուշ գարնանը դու մագլցեցիր ձեղնահարկ, և արկղը դատարկ գտար: Դու ողջ տարածքը փնտրեցիր՝ ոչինչ չգտնելով, և ներքև իջար կեղտոտ՝ ինչպես ավել:

Տարիներ անց քո մայրը գրում է, որ չորս տուն այն կողմ սանդղավանդի երկայնքով նրանք ձեղնահարկում մի պատյան են գտել: Ընդամենը այդ: Կարծր, կատարյալ ու ամբողջական պատյան: Ներսում դոնդողախյուսի մի կծկված գունդ:

Այս տեսարանը ստիպում է քեզ սարսռալ օրերով, այնուհետև այն ապաստանում է ուղեղիդ ծալքերում: Ճամփորդել ու գալ ոչնչի, հետևում թողած ինչ-որ կաղապար կարծր և խնամքով մաքրված. մի իր որն այլևս չի պարունակում քեզ և քո կարիքը չունի՝ լինելով ավարտված. հենց այն, դեպի ուր նա գնում էր:

Թարգմանությունը՝ Լուսինե Հարոյանի